דילוג לתוכן

מעין זיגדון ::::: עיתונאית, מתרגמת ועורכת

מעין זיגדון

נולדתי ביום מושלג בהדסה עין כרם, נשארתי בעיר עד שהיא כבר לא רצתה אותי, בגיל 24. ניהלנו רומן long distance חמש שנים, ואז גם ההורים שלי נטשו, סבא לי מת ולא נשארו לי סיבות לחזור לבקר. אין יום שאני לא מתגעגעת אליה, ואין חיבוק גדול יותר מאשר הפיתולים בדרך. מגבלת המקום פה קשה ולכן ארמה ואציין פה עוד כמה מקומות אהובים מאוד: הסינמטק וגיא בן הנום, מלון הר ציון, העיר העתיקה, רחוב כספי בארמון הנציב והדרך ההולכת ממנו לטיילת, מסעדת פרדיסו שנסגרה, הגן הבוטני בניות, מבוכי הבניין למדעי הרוח בהר הצופים – ובעיקר הנקודה ההזויה שממנה אפשר לצאת אל הגג ולראות את כל העולם.

בית הקברות בגבעת שאול

עוד לפני שהיו קבורים כאן כמה מהאנשים האהובים עלי בעולם, אהבתי את השקט, הנוף, הקדושה האינסופית של האבנים הנפלאות פה.

גבעת שאול

הרחובות הקטנים ליד אוסישקין בשבת בבוקר

ורק בשבת בבוקר: ללכת ברגל לאיבוד. להגיע תמיד לרחוב חדש, להתעצל לעלות בחזרה, לא להאמין כמה יפה העיר הזאת.

רחוב קטן ליד אוסישקין

הכביש שעוקף את מלחה מלמטה

זאת הייתה הדרך שלי הביתה וכי אהבתי לבצע פה עבירות מהירות מחרידות. לדעתי זה מקטע הכביש המישורי היחיד שהיה לי בנסיעה הביתה והיה בו משהו מאוד חו"לי. כמובן שבהמשך השוטרים עלו עליו והתחלתי לציית לחוקי התנועה.

עוקף מלחה

יער ירושלים, בקטע אחרי שעוברים את יד ושם

רציתי את יד ושם אבל זה מסובך מדי. אם חולפים על פני יד ושם וממשיכים אל היער, לכביש צר מאוד שתמיד אפשר למצוא בו מקום לעצור ולצאת אל אוויר ההרים הצלול, פתאום מוצאים המון מקום לנשימה אחרי התקף החרדה שהוא הר הרצל.

מבט מיד ושם

סוף רחוב עוזיאל לכיוון רמת שרת

כאן יש ירידה קטנה ותלולה שהייתה האתגר הכי גדול של יום כיפור: לעלות באופניים ולרדת בלי אלוהים. רחוב עוזיאל, שאותו הייתי הולכת ברגל כל שבת שנייה בערך בדרך לצופים או בחזרה, היה עולם אחר ושונה (נו, דתי) מרמת שרת החילונית שבה גדלתי. הצ'ופצ'יק הזה בסוף, בין בית וגן לרמת שרת, היה החוליה המקשרת האחרונה, ונשאר – לפחות עד שעזבתי – נטוש ולא מטופח. אמרו שבסלעים גר שועל, אני חושבת שאפילו נתנו לו שם. עכשיו, כשגם רמת שרת איבדה צביון חילוני, אני מניחה שההבדל בין שני הרחובות כבר פחות דרמטי, והחוליה המקשרת פחות קסומה ומעניינת.

סוף רחוב עוזיאל

להשאיר תגובה

