דילוג לתוכן

שחר אילן ::::: סמנכ"ל עמותת חדו"ש

שחרסמנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון. פרשם לענייני דת ומדינה. לשעבר כתב ועורך ב"הארץ" וב"כל העיר". ירושלמי מלידה

רחבת שער שכם

בשער שכם תכננה העירייה בראשות טדי קולק להקים תחנת אוטובוסים מרכזית למזרח העיר, מה שהיה מסב נזקים עצומים לסביבה ההיסטורית ולשכנים. מאבק שהתושבים ניהלו יחד עם "כל העיר" שאני הייתי כתב העירייה שלו הביא לביטול התכנית. כך שהעובדה שאין היום תחנה מרכזית ליד שער שכם היא אולי הביטוי הפיזי ביותר של העבודה שלי כעיתונאי.

תחרה בשער שכם

תחרה בשער שכם

הכנסייה הסקוטית

בעיני מבנה הכנסייה הסקוטית בכתף הינום ליד מתחם התחנה הוא הבניין היפה ביותר בעיר. זו דוגמה נפלאה לסגנון הבינלאומי, המבוסס על פרופורציות בין קוביות. את היופי הזה רואים מצוין כשמביטים מכיוון טחנת הקמח. פעם כשהייתי עולה מברכת הסולטן היה לכנסיה שעל הגבעה מראה קצת היצ'קוקי, אבל אז בנו את מרכז בגין וכל האפקט הלך.

הכנסייה הסקוטית

רחבת הכותל האלטרנטיבי

כבר הרבה שנים אני סבור שצריך להשאיר את הכותל המתחרד לקנאים שהשתלטו עליו ולהקים רחבה מעורבת נפרדת לעם ישראל. הרחבה שהוקמה בקשת רובינזון מאוד יפה ועונה על הצרכים.

מי עוד בחר בכותל הדרומי? לחצו כאן

כותל

רחוב רבי עקיבא 8

את השנים הראשונות שלי כעיתונאי העברתי במערכת כל העיר שהייתה בבניין המדהים ברח' רבי עקיבא 8. הוא היה מוקף בעוד בניינים ישנים קטנים ומקסימים. המסעדות מאז כבר לא קיימות. גם חלק מהבתים. טוב, אז אני מניח שאני מדבר על רחוב שכבר לא קיים.

היום מאכלסת את הבניין חברת שמירה

היום מאכלסת את הבניין חברת שמירה

בית אגרון

עד שנות השמונים לא היו כמעט מקומות פתוחים בירושלים בשבת. באמצע שנות השמונים ניהלו החילונים מאבק משפטי וציבורי לפתיחת בתי קולנוע מסעדות ובתי קפה. במוקד המאבק עמדו הקרנות הסרטים בקולנוע בית אגרון ליד כיכר החתולות. שבועות הגענו לשם אלפים מדי יום שישי. במונחים של מאבקי דת ומדינה זו הייתה תקופה הירואית.

בשיפוצים

בשיפוצים

תגובה אחת »

להשאיר תגובה

