דילוג לתוכן

חיים באר ::::: סופר

חיים

צילום: אור מרקס

סופר

 

 

 מלכי ישראל 16

שם נפקחו עיני לעולם. כל חוויות התשתית שלי קשורות אל הבית הזה. הכניסה שלו הייתה מהרחוב הראשי ועליו אמרה אימא שלי את המשפט שמשמש לי מוטו וגם שמות לשניים מספרי שיצאו בהולנד: דלת לרחוב – חלון לשמים.

מלכי ישראל16

רחוב השלשלת

ברחוב הזה היה גר אבא של סבתא שלי שהיה כהן. הוא היה הסופר של קונסול אוסטריה-הונגריה. מביתו הוא היה משקיף לעבר הר הבית אך מעולם לא נכנס לשם. מתוך תקווה שיום אחד יקראו לו לשמש בקודש. אחרי מלחמת ששת הימים הלכתי עם אימא שלי לבית שלו והשכנים היו מאוד מבוהלים מבואנו ואמרנו להם שאנחנו לא באים לבקש ואין לנו תביעות, אלא רק לבוא ולראות, את הר הבית מהחלון. והם קיבלנו בסבר פנים יפות. בשבילי זה היה המקום של הגעגועים הכי גדולים.

שלשלת

הספרייה הלאומית

הספרייה הלאומית היא סלע קיומנו והבור העמוק ששם נמצאים כל אוצרות הרוח שיצרנו ואנחנו יוצרים. היא התשובה הניצחת לבור הריק, לספרייה הריקה שבנה מיכה אולמן בכיכר האופרה בברלין. שם שרף גבלס את הספרים "האסורים" עם עלייתו של היטלר לשלטון ב-33.

הספרייה הלאומית

קבר הוריי, הר המנוחות, חברא קדישא של הפרושים

זה הדבר שהשארתי מאחוריי בירושלים, את עצמות הוריי, כשיצאתי למסע שלי בעולם הזה.

הר המנוחות

בית הכנסת האשכנזי בימין משה

אחד מאבותיי פגש את נפוליאון בשעה שנסוג מרוסיה. הם החליפו מעילים. מאדרת הקיסר הירוקה של נפוליאון תפר סבי פרוכת לארון קודש ונכדו נתנאל לוריא הביא אותה לירושלים עם עלייתו והיא הייתה תלויה בבית הכנסת בימין משה, שם היה גר. לימים, היא הוצגה במוזאון ישראל וכמדומני שכיום היא נמצאת במוזאון לאתנוגרפיה בחיפה.

בית כנסת ימין משה

תגובה אחת »

כתיבת תגובה

