דילוג לתוכן

שאול אמסטרדמסקי ::::: עיתונאי

shaulנולדתי בירושלים ב-1980, בן בכור לשני מהגרים שעלו לישראל רק שבע שנים קודם לכן, ומצאו את עצמם איכשהו בירושלים, בדירה קטנה וחסרת אור בקומת הקרקע, כמעט תת קרקע, בארמון הנציב. שנה לאחר מכן כבר היגרתי איתם לפתח תקווה, אבל הירושלמיות לא יצאה לי מהדי.אן.איי. כבר במהלך הצבא חזרתי לשוטט בעיר, ועברתי לגור בה בזמן הלימודים, ונשארתי גם עשור אחורנית. שני בניי נולדו בהדסה הר הצופים, בדיוק כמוני וכמו אשתי. אבל הם כבר לא יהיו ירושלמים. ב-2013 עזבנו את העיר שלא על מנת לחזור. כהורים לילדים, החיים בה הכריעו אותנו. נמשיך לאהוב אותה מאוד, אבל מרחוק.

הסינמטק

כל כך הרבה לילות העברתי בדרך לסינמטק, או בדרך מהסינמטק. המקום הזה היה ועודו אי של שפיות, אפשרות נקודתית להרגיש בתוך בועה ולהתנתק ממרקם החיים המחוספס כל כך של ירושלים. הלילות ההם, שהיינו דוחקים את האנשים ביציאה מהאולם בשביל לרוץ לכיוון גן הפעמון ולתפוס, בתקווה, את האוטובוס האחרון של קו 4, היו מהלילות היפים שהיו לי בירושלים.

גשר הסינמטק2

האמפיתאטרון בהר הצופים

מי שלקח אותי בפעם הראשונה לאמפיתאטרון של אוניברסיטת הר הצופים, שברוב חוכמתו משקיף על המדבר ולא על הר הבית, היה אבא שלי. אני לא זוכר בן כמה הייתי, אבל אני זוכר שנפעמתי. מהשקט, מהצבעים, מהמדבר.
לאחר מכן חזרתי לשם עם כל הנשים שאהבתי, כולל זו שהסכימה להתחתן איתי. שם גם קיבלתי את התואר שלי, והיא את שלה (את שניהם). אני מקווה מאוד שיום אחד ילדיי יקבלו שם את התארים שלהם.

אמפי הר הצופים

בית הקברות בהר הזיתים

אבא שלי לקח אותי יום אחד לקבר של אבא שלו, בהר הזיתים. הכניסה לבית הקברות מוזרה. אתה צריך להתקשר לשומר או לקפוץ מעל השער. ואם כבר נכנסת, לך תמצא את הקבר הרלוונטי בתוך כל הטירוף הזה. איכשהו, מצאנו. על הקבר התנוסס שמו, שהוא גם שמי. הוא נפטר שנתיים לפני שנולדתי, וקראו לי על שמו. מוזר מאוד לראות את השם שלך על מצבה.

הר הזיתים

מסעדת רחמו, שוק מחנה יהודה

אני יודע שזו קלישאה, אבל אין על החומוס של רחמו, וגם לא יהיה. אין הרבה חומוסים שזכו להיכנס לתוך שיר.

רחמו

החגיגה של באבט

כן, גם זו קלישאה. אבל מי שישב בשתיים בלילה בקור הירושלמי והתענג על וופל בלגי מושחת במילוי קרם ערמונים יידע על מה אני מדבר.

באבט

כתיבת תגובה

